USŁUGI DORADCZO-WDROŻENIOWE
W ramach obszaru Monitoring i diagnostyka, firma realizuje następujące usługi doradczo-wdrożeniowe:
- Monitoring środowisk produkcyjnych i nieprodukcyjnych w tym współpraca z mostkiem operatorskim, zespołami DevOps
- Wsparcie w analizie systemów krytycznych realizowane w momentach krytycznych i działaniach planowanych, w ramach procesów poprawy jakości
- Optymalizacja tworzenia i działania aplikacji - wykorzystanie narzędzi diagnostycznych od początku życia systemu informatycznego, ze szczególną optyką na aspekty wydajnościowe zarówno w obszarze architektury, zaimplementowanych algorytmów oraz właściwej konfiguracji wykorzystywanych frameworków
- Optymalizacja zapytań do baz danych (Oracle i MSSQL) oraz konfiguracja silników bazodanowych
- Diagnostyka systemów podczas awarii - zespół specjalnego reagowania aka SWAT Team, zbudowany z m.in. diagnostów, ekspertów w zakresie poszczególnych technologii i platform, a także menedżerów z doświadczeniem w zakresie zarządzania sytuacjami kryzysowymi jak i awariami
- Monitoring kluczowych procesów i systemów w krytycznych momentach funkcjonowania biznesowego, np. procesy zamknięcia miesiąca, migracje systemów podczas integracji biznesowej – np. podczas dnia 3.0 czy też obsługa wzmożonego ruchu podczas kampanii marketingowych czy też sprzedażowych, tj. jak np. czarny piątek
- Budowa automatycznych systemów rozliczeniowych SLA oraz innych systemów analitycznych bazujących na danych monitoringowych
- Usługi szkoleniowe narzędziowe oraz metodyczne
Usługi doradczo-wdrożeniowe zwyczajowo realizowane są w oparciu o narzędzia oferowane przez Spica Solutions, np. do monitoringu aplikacyjnego wykorzystywane są narzędzia Dynatrace. Oprócz tego wykorzystywane są rozwiązania już wdrożone u Klienta – jak na przykład monitoring oparty o logi aplikacyjne, a także platformy takie jak ELK oraz własne integracje i pluginy.
Trzon zespołu stanowią inżynierowie i menedżerowie Spica Solutions, w razie potrzeby wspierani ekspertami zewnętrznymi.
CELE KLIENTA
Cele Klienta realizowane poprzez wymienione usługi:
- Skrócenie czasu dostarczania nowych funkcjonalności:
Umożliwienie zwinnego tworzenie i implementacji aplikacji,
Szybka i częsta informacja dla biznesu, deweloperów, administratorów o jakości produktu. - Poprawa jakości produktów:
Zmniejszenie ilości błędów i przerw spowodowanych błędami,
Skrócenie czasu naprawy błędów,
Poprawa parametrów wydajności i dostępności,
Poprawa poziomu bezpieczeństwa systemów,
Wyeliminowanie przestojów systemu związanych z wdrożeniami. - Utrzymanie ciągłości funkcjonowania kluczowych procesów biznesowych (np. sprzedaż).
- Poprawa User Experience.